Jak na horečku?

 

Nedávno jsem narazila na článek v novinách hlásající, že léky na horečku zabijí desítky Čechů ročně z důvodu selhání jater. Je pravdou, že pacient by musel požít zhruba 20 tabletek Paralenu, Coldrexu, Valetolu apod., popř. jejich kombinaci, což není málo, na druhou stranu už jste někdy přemýšleli nad tím, zda je horečku vlastně vůbec dobré snižovat?

V dnešní době jsou tak nějak všichni snižováním horečky posedlí.

Ano, je to nepříjemné, otravné, nemůžeme pracovat, vlastně nemůžeme dělat vůbec nic. Sotva se plazíme a jsme rádi, že zvládneme vůbec ležet v posteli.

No a kdo by v tomto stavu chtěl setrvávat, že? Práci za nás nikdo neudělá, takže se hromadí, manžel je hladový, děti křičí a nám z toho jde hlava ještě více kolem.

Jenže to, že naše tělo onemocnělo není jen tak samo sebou. Chtělo nám tím něco říct. Třeba zpomal, zastav, zamysli se, už nemůžu!

A my stále ne a ne poslechnout a když už nás například ta horečka přepadne, tak se snažíme ji co nejrychleji potlačit.

Neuvědomujeme si, že potlačením horečky dochází k rychlému množení virů, které mívá za následek vražedné přetěžování našeho imunitního systému, což může v budoucnu vyvolat další a ještě vážnější onemocnění.
Horečka je totiž odezvou imunitního systému, který mobilizuje T-buňky a tvorbu protilátek. T-buňky mají schopnost zabíjet bakteriální patogeny, tzn. že horečka je součástí očistného procesu odstraňování odpadních toxických látek z těla.

Zkuste tedy pro jednou nechat horečku, aby vám pomohla se opravdu vyléčit tím, že ji nebudete snižovat.

Zabalte se, poťte se, snižte příjem potravin, abyste ještě více nezatěžovali vaše játra, která už mají dost co dělat s probíhající detoxikací. Dejte si pouze něco lehkého a snadno stravitelného – například kuřecí vývar, vařené kuře, rybu nebo jen ovocné či zeleninové šťávy a hlavně dostatek tekutin.

Pokud by horečka opravdu dlouho neodcházela, můžete zkusit, zhruba čtvrtý nebo pátý den, postupné ochlazování, studený tvaroh na nohy, popřípadě přírodní medicínu jako je např. echinacea, acerola, čaj z šípku, černého bezu nebo kombinace lípy, šalvěje a řeckého oregána. Pomoci může i zvýšený příjem vitamínu B či kokosového oleje, o jehož blahodárných účincích jsem se již zmiňovala v jednom z předchozích článků.

Autor: Zdena Plavcová

Miluji zdravý životní styl. Mou největší vášní je epigenetika, která naprosto změnila můj život. Díky tomu dnes vím, jak sebe a své nejbližší udržet ve zdraví a jaké potraviny jsou pro každého z nás ty nejvhodnější. Ukazuji lidem, jak vzít zdraví do vlastních rukou a být sami sobě lékařem. Jsem autorkou e-booku zdarma 9 tipů, jak si udržet či navrátit zdraví aneb epigenetika v praxi a také Kuchařky #bezcukru #bezlepku #bezlaktózy . Můj příběh si můžete přečíst zde >>.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *