Kurperin – poradí si nejen se zánětem

 

Ve svém e-booku 9 tipů, jak si udržet či navrátit zdraví jsem zmiňovala, že velmi důležitou roli pro naše zdraví hrají doplňky stravy. A jeden můj velmi oblíbený bych vám dnes chtěla představit.

Kurperin je složen z kurkuminu, což je extrakt z kurkumy a piperinu, který je obsažen v pepři. Piperin se ke kurkuminu přidává z důvodu zvýšení vstřebatelnosti kurkuminu.

Kurkumin je jedním z nejpoužívanějších extraktů s epigenetickým působením. To znamená, že dokáže zapínat či vypínat naše geny tak, aby správně fungovaly.

Léčivé účinky kurperinu

  • Kurkumin patří mezi přírodní látky s nejsilnějším protinádorovým působením – je prokázáno, že lidé, kteří v potravě přijímají vyšší dávky koření kurkuma, mají nižší výskyt nádorových onemocnění. Vliv kurkuminu na snížení rizika vzniku rakoviny byl potvrzen řadou studií. Příznivé působení kurkuminu bylo potvrzeno u celé řady nádorových onemocnění, například u rakoviny prsu, prostaty, plic, tlustého střeva či slinivky.
  • Kurkumin by měly mít v hledáčku také osoby, které jsou ohroženy zvýšeným rizikem infarktu či mozkové mrtvice. Chrání totiž nervovou soustavu před účinky volných radikálů a působí protizánětlivě – a právě zánět je důležitou složkou všech kardiovaskulárních onemocnění.
  • Kurkumin dále omezuje tvorbu sklerotických plátů v cévách a snižuje hladinu cholesterolu v krvi.
  • Cukrovka je další z celé řady civilizačních chorob, při jejímž vzniku mají důležité místo zánětlivé procesy. Kurkumin má přitom výrazný protizánětlivý efekt, zlepšuje funkci beta-buněk produkujících inzulin a brání jejich zničení. Výzkumy na zvířatech také prokázaly, že snižuje inzulinovou rezistenci.
  • I obezita je však provázena určitou úrovní zánětlivých procesů v těle, a proto při její léčbě mohou hrát velice pozitivní roli i protizánětlivé substance, jako je právě kurkumin. Patří mezi substance, jejichž pozitivní vliv na léčbu obezity je poměrně dobře zdokumentován. Ovlivňuje totiž funkci genů zodpovědných za energetický metabolismus a ukládání tuků.
  • První fázi vzniku Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby představuje shlukování bílkovin, které pak následně poškozují synapse nervových buněk. Podle výzkumu vědců z Michiganské státní univerzity přitom kurkumin dokáže právě tomuto shlukování účinně bránit. V případě Alzheimerovy choroby však hrají důležitou roli i epigenetické změny, zejména metylace DNA a modifikace histonů, které v důsledku způsobují výrazné zhoršování paměti, mentální výkonnosti a další příznaky této nemoci. A stejně jako u předchozích zmíněných chorob i zde je kurkumin jednou z přírodních látek, které tyto změny dokáží potlačovat.

Další oblasti, kde kurkumin pozitivně působí

  • trávicí soustava – zlepšuje trávení, činnost jater a žlučníku, zvyšuje tvorbu žaludečních šťáv
  • má protizánětlivé, protibakteriální a protivirové účinky
  • při bolestivé menstruaci
  • zevně k dezinfekci ran
  • podporuje imunitu a regeneraci
  • zmírňuje bolesti
  • zpomaluje procesy stárnutí
  • jako celkově povzbuzující prostředek

Na závěr 5 zajímavostí o kurkumě
– Kurkuma je tradiční součástí koření kari
– Více než 4 000 let se používá v indické kuchyni i medicíně – ájurvédě
– Symbolizuje slunce, ochranu a bohatství
– Kurkumin byl z kurkumy poprvé izolován před dvěma sty lety
– Používá také jako potravinářské barvivo

 

 

Zdroj: www.epivyziva.cz

Jak na stres?

 

Se stresem se převážná většina z nás potýká každý den. Je to určité napětí nebo tlak v těle, a to návaznosti na fyzickou či psychickou zátěž. Z pohledu epigenetiky se jedná o jeden z nejsilnějších faktorů, které ovlivňují naše zdraví.

Když jsme ve stresu, naše tělo se nachází ve stavu, kdy je připravené na boj, a proto si říká o dodatečné živiny a energii do svalů a dalších orgánů, které by měly bojovat. To má za následek, že se odvádí krev z jiných orgánu, například trávicí soustavy, a omezuje se tak jejich činnost.

Během stresové situace se stimuluje srdeční činnosti, kde tak dochází ke zvýšení tlaku, aby bylo schopno zabezpečit dostatečnou distribuci živin do těla během již zmíněného boje. Během stresu dochází také k uvolnění glukózy do krve.

To jsou důvody, proč může při dlouhodobém stresu docházet k různým onemocněním jako například k zažívacím problémům, k diabetu (díky často uvolňované glukóze), nebo (díky zvýšenému tlaku) k infarktům a dalším.

Každá stresová situace je velmi energeticky náročná a naše tělo velmi vyčerpává. Vyžaduje tak následnou řádnou kompenzaci.

Co je tedy dobré dělat nebo čemu se vyvarovat?

1) Dopřejte si dostatečný odpočinek a spánek, aby tělo mohlo regenerovat a doplnit energetické zásoby.

2) Dávejte si jen reálné cíle. V opačném případě na sebe vyvíjíte zbytečný tlak a je to zbytečné. Nebojte, nic vám neuteče. Radujte se z maličkostí a když uděláte nějakou chybu, tak za ni buďte rádi a nic si nevyčítejte. Každá chyba vás posune.

3) Neřešte minulost, protože tu už nezměníte a nebojte se budoucnosti, protože ta nemusí nastat. Užívejte si to, co je tady a teď.

4) Najděte si každý den chvilku jen na sebe a užijte si ji. Dělejte, co vás baví a zapomeňte na všechny starosti kolem. Je to vaše chvilka. Ale o tom už jsem psala ve svém e-booku 9 tipů, jak si udržet či navrátit své zdraví.

5) Hýbejte se. Pohyb uvolňuje endorfiny, čistí hlavu a navíc budete vypadat ještě líp.

6) Buďte na vzduchu. V kancelářích jste celé dny, tak na chvilku vyběhnete ven, užijte si sluníčka – doplní vám dopamin a vitamin D.

7) Pokuste se o pravidelný režim. Tělo si na něj rádo zvykne a bude více v klidu, protože ví, co kdy přijde.

8) Jezte zdravě. Pokuste se omezit cukr a místo něj zařaďte více ovoce a zeleniny.

9) Zkuste zařadit doplňky stravy – hořčík, vitamín B6 nebo tinkturu z kozlíku lékařského. Pomohou vám se uklidnit a umožní vám lepší spánek.

10) Vyzkoušejte meditaci. Zklidní vám hlavu asi jako nic jiného. Chce to trošku praxe, ale určitě to stojí za to.

9 tipů, jak se neuhnat, (nejen) když seš na vlastní noze

 

Vcelku nedávno jsem opustila korporátní prostředí, ve kterém jsem byla asi 11 let. Je to něco, co jsem už dlouho chtěla, postavit se na vlastní nohy, mít svobodu v tom, co dělám a jak to dělám. Hurá!

Každopádně s tím přišla i velká porce zodpovědnosti. Teď už je vše jen a jen na mně. Už mi prostě nepřijde každý měsíc výplata, i když se mi zrovna nechce dělat, teď už prostě ne. No uf.

A to je něco, co vás opravdu motivuje hnout zadkem. Takže spolu s euforií ze svobodného života přišla velká záplava nápadů, plánu, projektů. A s tím i pocit, že musím udělat všechno teď hned a jak jinak než v kvalitě na 120 %.

Zpočátku jsem si začala všechny své nápady psát a postupně rozvíjet. Jenže jak nápadů přibývalo, tak přibýval i strach z toho, jestli to vůbec všechno zvládnu.

Tak jsem se dostala do fáze, kdy jsem už pouze myslela na to, co všechno bych měla udělat, co znovu předělat a vylepšit, na co jsem zapomněla a jestli to vlastně bude dost na to, abych vůbec zaplatila nájem.

To mě přivádělo pod tlak a dostávalo do situace, když jsem toho zvládala dělat méně a navíc s menší chutí. Logicky, když si myslíte, že něco opravdu musíte, tak prostě nechcete!

A dneska přišlo prozření…

Uvědomila jsem si, že totiž nic nemusím. Že to, co dělám, je to, co prostě chci, a to je velký rozdíl. Jen jsem na to v tom šrumci tak trochu pozapomněla. Tohle moje uvědomění mi vneslo klid a dovolilo zpomalit. To mi pomohlo odhalit 9 věcí, které mi pomohou se téhle situaci do budoucna vyhnout.

1) Neřešit 20 věcí najednou – a to ani, když jste žena. Stačí se plně soustředit na jednu a dělat ji naplno, koncentrovaně a až, když je hotovo, začít něco nového. A to z toho důvodu, že na to má člověk klid, myšlenky plynou jen jedním směrem a práce tak jde lépe od ruky, a tak si může dříve danou věc odškrtnout ze seznamu, což ho značně povznese.

2) Prioritizovat – sepsat si vize, body, úkoly a projekty. Vybrat ty esenciální a těm se začít primárně věnovat, ostatní věci počkají.

3) Nedávat si nereálné termíny. Uvědomit si, že některé věci nemusí být hotové hned zítra, ale můžeme si na ně dovolit víc času, nota bene, když je děláme poprvé a prostě nám to trvá déle, než jsme si mysleli. Však on se svět nezboří.

4) Nechtít všechno hned na 120 %. Bylo by to super, ale když se učíme nové věci, tak to prostě nejde. Důležité je vše dělat tak, jak nejlépe umíme v danou dobu, a postupem času věci vylepšovat. Protože čekat na to, až něco bude perfektní, by mohlo trvat opravdu dlouho a bůh ví, jestli bychom se vůbec dočkali.

5) Nesrovnávat se s ostatními, protože každý jsme originál. Když se porovnáváme, vždycky najdeme někoho, kdo to, co děláme my, dělá líp, a to nás zbytečně stresuje. Dokonce i přesto, že to je třeba jen náš subjektivní názor. Důležité je, že děláme věci, protože nás těší a cestou, která se nám líbí. To ostatní přijde samo.

6) Brát chyby jako výzvu. Poučit se z nich a nechat je plavat. Hlavně se kvůli nim nestresovat, protože jsou součástí procesu a učení se. Dělá je každý a je to tak v pořádku, i když to někdy naštve.

7) Dělat si poznámky. Ideálně na jedno místo, aby byly po kupě. Všechny naše nápady, myšlenky a zlepšováky. Ty si pak čas od času vzít a podívat se, zda na něco z toho není ten správný čas a nemělo by se to stát naší prioritou.

8) Nechat si čas na sebe. Za každých okolností. Každý den. Protože, i když nás to, co děláme, baví a naplňuje, je to stále „jen práce“ a tu je třeba vyvážit odpočinkem.

9) Dát si odstup. Podívat se jednou za čas na věci z nadhledu a netlačit na pilu. Protože věci vždy plynou, jak mají, jen to někdy nevidíme, protože se ženeme.

Dnešní odstup mi udělal tak dobře, že mě to okamžitě nakopl k dalším činnostem, ale s daleko větší lehkostí a s vědomím, že nemusím, ale chci, a to je pro mě maximální svoboda, kterou miluji.

Tak buďte svobodní i vy.

Jak vypadá konzultace?

Protože se mě velmi často dotazujete, jak vypadá konzultace, jakým způsobem testuji, co vše se nechá zjistit, co je výstupem a jak dlouho to všechno vlastně trvá, tak jsem se rozhodla Vám na tyto otázky odpovědět, aby bylo vše jasné.

Začneme ale pěkně od začátku.

Jak se objednat?
Objednat se můžete buď telefonicky, emailem nebo napsáním zprávy na FB. Všechny kontakty najdete zde. Ve většině případů jsem schopna Vás vzít do 14 dnů, ale záleží na Vašich časových možnostech.

Jak dlouho si mám na konzultaci vymezit?
Pokud se jedná o diagnostiku zdravotního stavu, tak spolu nejčastěji strávíme zhruba 2,5 – 3 hodiny. Záleží na tom, jak moc se zapovídáme . Testování potravin pak zpravidla zabere 1,5 hodiny.

Kolik konzultace stojí?
Základní cena za celkovou diagnostiku je 1500 Kč, za testování potravin pak 1000 Kč, podrobnější informace naleznete v ceníku.

Po příchodu…
Když dorazíte, udělám Vám čaj, pustím hudbu, zapálím svíčku. Vyberete si místo k sezení. Vše pro to, abyste se cítili dobře. Pokud chcete, řeknu Vám něco o sobě a vysvětlím průběh konzultace.

Jak testuji?
Testuji měděnou virgulí, která mi pomáhá určit, zda a popřípadě kde, je energie (chcete – li aura) Vašeho těla v nerovnováze.

Kdo může být testován?
Testován může být kdokoliv. Žena, muž, dítě, zvíře nebo dokonce i rostlina.

Průběh testování…
Jako první se podívám na to, jaké máte otevřené cesty ke snížení homocysteinu. Pokud je totiž homocystein vysoký nedaří se často z nemocí léčit nebo dokonce může být jedním ze spouštěčů nemocí. Po tom zjistím oblasti Vašeho těla, kde je energie otočená/narušená a tyto oblasti si zakreslím. Poté, co mám zaznamenány všechny oblasti, kde je nějaká nerovnováha, tak pomocí bylin a vypracované metody pana Kříže upřesním, o co konkrétně se jedná. Například, pokud mám zakreslenou oblast břicha, tak prověřím, zda se jedná o zažívání, slinivku, střeva, zánět a podobně. Takto postupně prověřím všechny zakreslené oblasti.

Co je výstupem?
Výstupem je diagnostika Vašeho zdravotního stavu a doporučení k jeho zlepšení pomocí stravy, bylinek a přírodních extraktů. Z konzultace Vám zašlu, v případě zájmu, zápis.

Opravdu to funguje?
Moje zkušenost je, že výsledky se dostaví zhruba za 2-3 měsíce. V některých případech i dříve. Vše je individuální a záleží to jen a pouze na Vás, na Vašem přístupu a na Vaší důslednosti. Já Vám pouze ukazuji cestu.

Zaujala Vás metoda testování? Chcete ji vyzkoušet na vlastní kůži? Objednejte se a uvidíte ten rozdíl!

UPOZORNĚNÍ
Nejsem lékař a ani nemám žádné zdravotní vzdělání. Předávám pouze mé zkušenosti, které jsem za svou praxi nasbírala. Ráda bych upozornila, že nepřebírám žádnou zodpovědnost za zdravotní stav svých klientů a v žádném případě nedoporučuji přestávat s jejich stávající léčbou, kterou doporučil ošetřující lékař a to i přes to, že u většiny klientů, kteří se mnou spolupracovali došlo k výraznému zlepšení zdravotního stavu. To, zda se budete mým doporučením řídit či nikoli, je jen a jen na Vaší zodpovědnosti.

Jak na nadýmání?

 

Každý z nás asi zažil pocit, kdy měl břicho jako balón a jediné, co si přál, bylo tak trochu „ujít“, aby si ulevil. Jenže co s tím, když to není tak úplně možné nebo ideálně, jak tomu úplně předejít. Pro ty z Vás, které tato společensky ošemetná záležitost trápí, přináším 10 tipů, které Vám od nadýmání pomohou.

1) Přidávejte do pokrmů tyto bylinky: majoránku, kmín, tymián, bazalku, saturejku, anýz, šalvěj a kopr.

2) Po jídle si dejte 2-3 lístky čerstvé petržele.

3) Udělejte si čaj z máty, třezalky, kozlíku nebo zázvoru. Zkusit můžete také míchaný čaj ze 4 dílů máty, 3 dílů semínek kopru, 3 dílů kmínu, 3 dílů anýzu a 2 dílů heřmánku (dvě lžičky směsi zalijte 150 ml vroucí vody a nechte 20 min louhovat). Další variantou je kombinace 6 dílů koriandru, 4 dílů kmínu a 4 dílů fenyklu.

4) Užívejte doplňky stravy jako hořčík, vitamíny skupiny B, zelený ječmen a vlákninu.

5) Dodržujte pitný režim (nejlépe vlažnou vodu s citrónem) a to zhruba 0,2 l na každých 5 kg váhy.

6) Jezte vždy v klidu, dostatečně jídlo rozžvýkejte a pomalu ho polykejte.

7) Omezte konzumaci cukru, lepku, kofeinu, kravského mléka a tvrdého alkoholu (naopak 0,2 dcl červeného vína mohou prospět).

8) Zařaďte vhodná probiotika.

9) Dejte si na břicho teplý obklad – namočte ručník nebo utěrku v teplé vodě, vyždímejte, vymačkejte na něj šťávu z citrónu a přiložte. Zhruba na 30 min. V případě potřeby zopakujte.

10) Pokud už to na Vás „přijde“, tak v sobě plyny, pokud možno, nezadržujte.

Pryč s cukrem, seznamte se s panelou!

 

O tom, že je bílý cukr tzv. bílý zabiják, protože nám způsobuje celou řadu závažných onemocnění, už dnes jen málokdo pochybuje. Otázkou ale je, jak se mu vyhnout a čím ho nahradit.

Zdravých alternativ slazení je dnes už celá řada. Jednou, méně známou, je také panela, a tu bych vám dnes ráda blíže představila.

Co je panela?

Panela neboli rapadura, je vylisovaná šťáva z čerstvě sklizené cukrové třtiny, která se následně vysuší a pak podrtí. Vzhledem trochu připomíná třtinový cukr, ale s tím rozdílem, že panela je zcela přírodní a neprochází chemickou úpravou, a tak si zachovává veškeré živiny.

Z čeho se skládá?

Převážně ze sacharózy (cca 80 %), dále pak v menší míře z glukózy a fruktózy. Obsahuje velké množství vitamínu A, vitamíny skupiny B, vitamíny C, D, E a minerální látky jako vápník, železo, fosfor, hořčík, draslík, zinek, měď a mangan.

Odkud pochází?

Jeden z největších producentů je Kolumbie, dále pak Venezuela, Ekvádor a Peru.

Lidé v těchto oblastech z panely připravují sladký nápoj (aguapanela). Pijí ho buď horký nebo studený a to z toho důvodu, aby doplnili sílu při těžké práci na poli. Děti si ji pak vychutnávají jako pamlsek.

Jaké má využití?

Panelu můžete použít všude tam, kde bílý cukr. Je výborná na pečení, do krémů, do marmelád, k doslazení kaší či omáček a nebo také do horkých či studených nápojů. Má lahodnou chuť připomínající karamel a voní po melase.

Kolik stojí?

500 g se pohybuje okolo 60-70 Kč.

A ještě něco navíc.

Kromě toho, že je panela 100% přírodní sladidlo, si bez použití chemických látek zachovává maximum živin, má skvělou chuť a je výborným zdrojem energie. Má také zklidňující účinky a podporuje vykašlávání při nachlazení.

Oslaďte si tedy život zdravě i vy!

Jak na horečku?

 

Nedávno jsem narazila na článek v novinách hlásající, že léky na horečku zabijí desítky Čechů ročně z důvodu selhání jater. Je pravdou, že pacient by musel požít zhruba 20 tabletek Paralenu, Coldrexu, Valetolu apod., popř. jejich kombinaci, což není málo, na druhou stranu už jste někdy přemýšleli nad tím, zda je horečku vlastně vůbec dobré snižovat?

Pokračovat ve čtení “Jak na horečku?”

Co chci, to mám aneb zákon rezonance v praxi

 

Zákon rezonance znamená to, že si díky energetickému poli, které nás obklopuje, do našeho života přitahujeme věci, které jsou na stejné frekvenci s tím, co vysíláme my sami prostřednictvím našich myšlenek, přání, pocitů a přesvědčení. To znamená, že všechno, co se nám děje, odráží nás samotné, naše radosti, ale i strachy a to bez ohledu na čas či místo.

Už jako malá holka jsem s údivem pozorovala, jak se mi plní každé přání, na kterém mi opravdu záleželo. V tu chvíli jsme ale ještě nechápala, jak je to možné. Dnes už to vím, a tak zákon rezonance používám zcela vědomě.

Pokračovat ve čtení “Co chci, to mám aneb zákon rezonance v praxi”

Testování potravin má mnoho podob

 

Jsem od přírody značně zvědavá, a tak mě logicky zajímá i to, jak dělá věci konkurence. Proto se čas od času vydám na výzvědy.

Jednoho dne na mě na Facebooku vyběhla akční nabídka ohledně měření bazálního metabolismu s individuálním doporučením toho, co jíst za účelem zhubnout, vylepšit si kondici či udržet zdraví.

To mě opravdu navnadilo, takže jsem neváhala a na nabídku zareagovala. Doufala jsem, že se něco přiučím nebo alespoň omrknu, jak to chodí jinde. Druhý den se mi ozvala slečna a domluvila termín na dnešek.

Na testování jsem se těšila, protože ráda potkávám lidi na „stejné vlně“.

Pokračovat ve čtení “Testování potravin má mnoho podob”

Znáte zázrak jménem kokosový olej?

 

Kokosový olej je jednou ze superpotravin a rozhodně né nadarmo. Je složen z 92% z nasycených mastných kyselin jako kyselina kaprylová, kyselina kaprinová a především kyselina laurová, které je také obsažena v mateřském mléce. Tyto nasycené mastné kyseliny se však vůbec nepodobají těm v mase nebo ostatních rostlinných olejích jako jsou řepkový nebo slunečnicový.

Pokračovat ve čtení “Znáte zázrak jménem kokosový olej?”